Go to Top

Autoverhuur

Hoe werkt dat, een auto huren?

 

Wanneer u een auto huurt bij Adriaanse Autoverhuur, mag u ervan uitgaan dat alles goed geregeld is. Maar wij kunnen ons voorstellen dat u nog niet eerder een auto gehuurd heeft en dat u zich afvraagt hoe dat nu precies werkt.

Wat kost dat?

Bij Adriaanse Autoverhuur houden we niet van allerlei verborgen kosten. Zeker niet van kosten waar u pas achterkomt als u de auto komt afhalen, of, erger nog, als u de factuur krijgt.

Bij ons bestaan de kosten uit vijf componenten:

  • De huur van de auto
  • Het verzekeringspakket, welke overigens optioneel is.
  • Eventueel kilometers boven uw vrije kilometers
  • Brandstof
  • De BTW

Dat is het. U hoeft dus niet extra te betalen voor eigen risico vermindering, inzittendenverzekering, extra bestuurders, pechhulp, ruitverzekering, bandenverzekering of buitenlanddekking, want dit zit allemaal in het verzekeringspakket. Bovendien berekenen wij geen rare kosten als leeftijdstoeslag, weekendtoeslag, aftanktoeslag, kosten rijklaar maken of administratiekosten.

De reservering

De eerste stap is het reserveren van de auto. Dit is overigens niet verplicht. Wanneer de auto van uw keuze beschikbaar is, kunt u deze ook direct huren zonder reservering. Het is echter wel aan te raden om een reservering te maken. Dan weet u immers zeker dat de uw auto klaar staat.

Het reserveren van een auto kost niets. Mocht u een personenbus reserveren, dan vragen wij een aanbetaling op de borg ter bevestiging van deze reservering. Dit geldt niet voor alle andere auto’s.

Het afhalen van de auto

Vanaf 6.00 uur ’s ochtends (op zondag tussen 8.00 uur en 9.00 uur) kunt u uw auto komen afhalen. Mocht u overigens vroeg willen vertrekken, dan is het ook mogelijk om de auto op de avond voor uw eerste huurdag af te halen. Zodra de auto beschikbaar is, bellen wij u en kunt u tussen 18.00 uur en 21.00 uur, of op zondag tussen 20.00 uur en 21.00 uur, de auto al afhalen. U betaalt hier geen huurkosten voor, maar alleen één dag extra verzekeringskosten. De auto moet immers wel verzekerd zijn. Deze service is wel op basis van beschikbaarheid. Wanneer de auto nog niet terug is, kunnen wij u deze uiteraard niet meegegeven.

Wanneer u bij ons aan de balie komt, zullen wij u om de volgende drie documenten vragen:

  1. Uw rijbewijs, welke niet is verlopen
  2. Uw paspoort of ID-kaart, welke niet is verlopen
  3. Een document om uw adres te bevestigen. Hierbij kunt u denken aan een loonstrook, een bankafschrift, een factuur van een (internet)bestelling, een brief van de gemeente of een energienota. Dit document mag maximaal een maand oud zijn.

Wij zullen een scan maken van u legitimatiebewijzen, waarbij deze op echtheid en geldigheid worden gecontroleerd. Vanzelfsprekend wordt op deze scans uw BSN-nummer onleesbaar gemaakt, zodat de scans niet misbruikt kunnen worden.

Indien u een auto bedrijfsmatig huurt, zullen wij u vragen om een uittreksel van de Kamer van Koophandel.

De borg kunt u betalen à contant, per PIN, via bankoverschrijving, met iDeal of u kunt garant staan met een creditcard (VISA of Mastercard). Van deze borg trekken wij de kosten af.

In verband met aangescherpte eisen door onze verzekeringsmaatschappij, moeten wij u vragen om bij contante betaling een gedeelte van de borg, minimaal € 0,01, via een elektronische manier te betalen.

Wanneer u de borg per PIN betaalt, zullen wij het restant terugbetalen via retourpinnen, of we zullen de borg terugstorten op uw rekening. Wanneer u de borg betaalt via iDeal of bankoverschrijving zullen we het restand terugstorten op uw rekening.

Wanneer u garant staat met uw creditcard, reserveren wij de borg op uw creditcard, maar schrijven deze niet af. Bij terugkomst kunt u het factuurbedrag betalen per PIN of contant en laten wij de reservering op uw creditcard verlopen.

Let op! Indien u woonachtig bent in het buitenland, kunt u alleen garant staan met een creditcard (Visa of Mastercard). Er wordt dan € 2000,- gereserveerd op uw creditcard. Dit bedrag wordt weer vrijgegeven zodra de auto terug is.

Vervolgens wordt de auto samen met u gecontroleerd. Eventuele schades worden genoteerd op een schadestaat.

Tijdens de huur

Ook tijdens de huur kunt u uiteraard rekening op onze service. Mocht er iets aan de hand zijn, dan zijn wij 24 uur per dag bereikbaar. Tijdens openingstijden (ma t/m za van 6.00 uur tot 21.00 uur en op zondag van 8.00 uur tot 9.00 uur en 20.00 uur tot 21.00 uur) gewoon op ons vaste nummer: 040-2513859. Buiten openingstijden is er een noodnummer waar altijd iemand op te bereiken is. Dit noodnummer staat vermeld op ons antwoordapparaat.

De auto inleveren

Wanneer u de auto inlevert, controleren wij deze en tanken deze voor u af. Voor het aftanken rekenen wij geen kosten, afgezien uiteraard van de brandstof zelf. Vervolgens maken wij de factuur op en nemen deze met u door.

Wanneer u de borg à contant betaalt heeft, krijgt u het restant ook direct in contanten terug. Wanneer u de borg per PIN betaalt heeft, zullen wij het restant op de eerstvolgende werkdag terugstorten op uw rekening. Wanneer u garant heeft gestaan met uw creditcard, kunt u het factuurbedrag betalen per PIN of contant en laten wij de reservering op uw creditcard verlopen.

Huren op rekening

Voor bedrijven is het ook mogelijk om te huren op rekening. U hoeft dan geen borg meer te betalen, maar u krijgt achteraf een rekening. Ben u hierin geïnteresseerd, neem dan contact met ons op: 040-2513859 of info@adriaanseautoverhuur.nl